25.10.2024

ПЛАН РОБОТИ МО

 «Схвалено»

На засіданні педагогічної ради

(Протокол №     від        2024р.)





План роботи

методичного об’єднання класних керівників 

Новопетрівської ЗОШ І – ІІІ ступенів

на 2024 - 2025 н. р.


















І. Аналіз роботи шкільного методичного об'єднання класних керівників за 2023-2024  навчальний рік та пріоритетні завдання на 2024 - 2025 навчальний рік.


     Для ефективної реалізації виховного процесу в школі організовано роботу методичного об'єднання класних керівників, на засіданнях якого розглядалися актуальні питання виховної роботи. Проведення засідань сприяло підвищенню теоретичного рівня педагогічних кадрів, розширенню їхнього світогляду, допомагало отримати необхідні знання для втілення інноваційних особистісно зорієнтованих виховних технологій, впровадженню активних форм і видів діяльності, сприяло запровадженню інтерактивних методик у виховний процес.

    Методичне об'єднання класних керівників працювало над вирішенням першочергових завдань виховання учнів у сучасних умовах: виховати громадянина-патріота, формувати громадянську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати її як суверенну, незалежну, демократичну, правову і соціальну державу, виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища.

    В основу навчально-виховного процесу школи покладена виховна проблема «Виховання патріотизму, як основи національної свідомості школярів, засобами колективної творчої справи». Виховна робота класних керівників планується на основі Законів України «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Конвенції про права дитини», «Концепції громадянського виховання», «Декларації прав дитини», «Концепції національно-патріотичного виховання», Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України». Вся робота класного керівника спрямована на формування загальнокультурних і національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.

    Методичну роботу з педагогами-вихователями сконцентровано на вирішенні питань: вивчення історії рідного краю, ознайомлення учнів з культурною спадщиною українського народу, з народними традиціями формування в учнів кращих якостей національного характеру, виховання громадянина України; використання сучасних інформаційних технологій в управлінській діяльності та навчально-виховному процесі. ЇЇ побудовано на основі системного підходу та принципів неперервної освіти педагогічних працівників, на діагностичній основі, глибокому вивчені та аналізі результативності виховного процесу і рівня вихованості учнів, рівня професійної підготовки педагогів-вихователів.

    Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втілення інновацій, оптимізації виховного процесу.

   Протягом минулого навчального року проведено чотири засідання методоб'єднання класних керівників за темами: 

  1. «Особливості дистанційної роботи класних керівників. Класне керівництво в умовах воєнного стану: інструменти, виклики, можливості». 

  2. «Особистісно-соціальні компетентності класного керівника, як один із шляхів запоруки безпечного освітнього середовища, вільного від будь яких форм насильства». 

  3. «Виховання громадянина національно свідомої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до адаптації в сучасному суспільстві».

  4. «Виховання та розвиток успішної особистості».

 Класні керівники підвищили свої фахові компетентності шляхом самоосвіти і завдяки опрацюванню нормативно-правових документів, методичних рекомендацій. На засіданнях методичного об'єднання обговорено напрямки патріотичного виховання, систему морально-патріотичного виховання, формування навичок культури поведінки та засад здорового способу життя , використання інтерактивних технологій в виховній діяльності. Особливу увагу заслуговує активне впровадження в практику роботи інноваційних педагогічних технологій. Інноваційні технології стимулюють та активізують діяльність учнів (метод проектів, дослідницька робота, метод рольової гри ,використання електронних презентацій). 

 Протягом 2023/2024 н. р. втілювались в життя проекти: «Моє дитинство» 2 клас, «Зроби крок на зустріч спорту» 3 клас, «Здорова нація починається з тебе» 4 клас, «Наш активний відпочинок» 5 – А клас, «Гордість України. Видатні спортсмени» 5 – Б клас, «Бути здоровим стильно» 6 - А клас, «Герої серед нас» 6 – Б клас, «Класна справа» 7 – А клас, «Мій рідний дім» 7 – Б клас, «Я – українець. Я - патріот» - 8 клас, «Подорожуємо Україною» 9 клас, «Як ти?» 10 – А клас, «Світ нашої школи» 10 – Б клас, «Світ очима дітей» 11 клас.

Реалізація всіх напрямків виховної роботи здійснювалась через заходи, які передбачені річним планом роботи. В межах Всеукраїнської програми ментального здоров’я, Перший урок був присвячений ментальному здоров’ю «Ти як? Повертаємось до школи.»

Учні школи долучились до місячника безпеки дорожнього руху «Увага, діти на дорозі», який проходив з 01.09 по 30.09. Під час місячника були проведені виховні години, вікторини: «Безпека на дорозі», «Безпечний пішохід», «Дорожні знаки». До Дня фізкультури і спорту був проведений челенж «В здоровому тілі – здоровий дух». До Всесвітнього дня ментального здоров’я класними керівниками, психологом школи були проведені виховні години, квести: «Моє ментальне здоров’я», «Психологічний тренажер». Учні та вчителі долучились до проекту «Моє джерело відновлення». До Дня миру проведений Урок миру. До Дня захисників і захисниць відбувся урок патріотизму «Сила нескорених». До дев’яностих роковин Голодомору в школі був проведений урок пам’яті «Голодомор – помста за свободу».

До Дня Соборності України пройшли виховні години, години спілкування під гаслом «Наша єдність, наша зброя». Учні школи активно долучились до заходів, присвячених 210 річниці з дня народження Т. Г. Шевченка: «Числа в житті Тараса Шевченка» 3, 4 класи, «Життя Шевченка від А до Я» 5, 6 класи, «І оживають картини Шевченка» 7, 8 класи, «Пам’ятники Шевченку» 9 – 11 класи. Учні школи взяли участь в обласному конкурсі «Шевченко від А до Я» (учень 10 класу Зозуля І. – ІІ місце, учениця 7 – А класу Поросюк С. ІІ – місце, учениця 8 класу Сосновська С. ІІ – місце, учень 10 – А класу Попівщій О. ІІІ - місце).

Учні школи активні учасники районних та обласних конкурсів: «Моральний вчинок» (національно – патріотичний напрямок Роменський Д. – І м, Сидоров А. – І м, культурологічний напрямок, Добриця К. – І м, Марценко М. – І м, Романенко М. – ІІ м, соціальний – Тремасова Т. – ІІ м, відеосюжет – Добриця К. – ІІІ м). «Знай і люби свій рідний край» (І місце – Тремасова Т., Коваль І.) ІІ місце (Гарбуз С., Яценко А., Капітанчук Б., Поросюк С., Сосновська С., Добриця К., Зозуля Є., Вегера О., Ситник А., Капітанчук С., Білокриницький Є., Кононенко І., ІІІ місце – Вовк Д., Сосновський Н., Коробейніков С., Дранко Б., Сидоров А., Капітанчук С., Кононенко І.); «Писанковий рай» (І – місце – Романенко М., Копоть С., Безворотній Л., Дранко Б., Капітанчук Б., ІІ місце – Тремасова Т., Сосновська С., Зозуля Є., Поросюк С., Капітанчук С., ІІІ місце – Сосновський Н., Добриця К.).     

В умовах війни важливим напрямком виховної роботи є психологічна та емоційна підтримка учнів. Психологом школи проводилась робота з учнями, батьками, педагогами. Так для учнів були проведені психологічні години на теми: «Цінність людського життя», «Що таке ментальне здоров’я», «Що таке дружба», «Як навчитись говорити ні», «Вся правда про наркотики». Для батьків були проведені психологічні години: «Небезпечний вейп», «Головні причини куріння серед підлітків», «Наркотичні речовини», «Що може перемогти страх і тривоги».

Виходячи з вищесказаного можна зазначити, що методичне об’єднання виявляє творчий потенціал класних керівників, задовольняє їхні потреби, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення навчально – виховних завдань і творче співробітництво педагогів. Проблем у роботі методичного об’єднання протягом поточного року не виникало, але є моменти які треба вдосконалювати.

                    При плануванні роботи на 2024/25 н. р. пропоную:

  • роботу шкільного методичного об’єднання класних керівників за 2023 – 2024 н. р. вважати задовільною;

  • розширювати знання педагогів з теоретичних основ виховної діяльності;

  • створювати умови для підвищення професійного рівня педагогів та рівня інформаційної компетентності;

  • знайомитися з творчими лабораторіями вчителів – новаторів;

  • сприяти становленню і розвитку системи виховної роботи класних керівників;

  • мотивувати педагогів на всебічний розвиток творчих здібностей, формування в них зацікавленості до сучасних наукових ідей, дослідницької роботи, впровадження інноваційних технологій в педагогічну працю;

  • продовжувати роботу класних керівників щодо впровадження інноваційних форм у виховну діяльність.

                   

                     




                            II. Тематика засідань МО класних керівників 

                                                     на 2024-2025 н.р. 


                                              Засідання №1 (серпень) 

Тема: "Особливості роботи методичного об’єднання класних керівників 

             у 2024-2025 навчальному році"

  1. Аналіз результативності виховної роботи за минулий 2023/2024 навчальний рік. Здобутки та недоліки. (Захарченко В. В.)

  2. Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації виховної роботи у 2024/2025 навчальному році в умовах війни. (Захарченко В. В. та члени МО)

  3. Визначення основних напрямків виховної роботи на 2024/2025 навчальний рік. Обговорення та реалізація методичної проблеми МО класних керівників. Затвердження плану роботи методичного об’єднання класних керівників. (Захарченко В. В.)

  4. Про організацію та проведення обов’язкових інструктажів з ТБ та БЖД учнів. Про організацію роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного часу. (Захарченко В. В.)

  5. Рекомендації щодо проведення Першого уроку-2024. (Захарченко В. В.)


                                               Засідання №2 (жовтень)    

Тема: "Формування в учнів орієнтирів на загальнолюдські цінності"

  1. Формування національно - патріотичної свідомості в учнівської молоді (Захарченко В.В.)

  2. Виховання в школярів толерантного ставлення до учнів класу та усвідомлення моральних якостей особистості (Захарченко В. В.)

  3. Основні акценти Нової української школи 


                                               Засідання №3 (грудень)

Тема: "Національно-патріотичне виховання школярів – шлях до

             життєвої     компетентності"

  1. Патріотизм як суспільна та особистісна цінність. Концептуальні засади національно-патріотичного виховання. (Лутчак Г. П.)

  2. Національно-патріотичне виховання в умовах оновлення змісту освіти. (Жигула О. В.)

  3. Вплив воєнних дій в Україні на психологічне здоров`я дітей, підлітків і дорослих. (Тремасова О. В.)

  4. Обмін досвідом: виховання громадянина-патріота – важлива складова сучасної української школи. (Класні керівники)

                    

                                               Засідання №4 (лютий)

Тема: "Розвиток цифрової компетентності. Організація онлайн-простору                                 класного керівника"

  1. Використання сучасних інформаційних технологій для візуалізації освітнього контенту, кроки до цікавих та захоплюючих виховних заходів. (Корчига В. П.)

  2. Психологічний комфорт учасників дистанційної освіти, як зробити онлайн заняття ефективним і цікавим. (Жигула О. В.)

  3. Ярмарка ідей: Ефективна організація виховної роботи за допомогою сучасних інтерактивних сервісів при очному та дистанційному навчанні.(Обмін досвідом роботи класних керівників). 


                                     Засідання №5 (квітень)

Тема: "Виховний потенціал класних годин та шляхи його реалізації в НУШ"  

  1. Творчість: шляхи звільнення від стереотипів і шаблонів у НУШ. (Біткова Т. М.)

  2. «Класний керівник НУШ. Імідж в умовах дистанційного навчання. Неформальний підхід до класного керівництва»(Обмін досвідом роботи класних керівників).



                    


    Керівник МО: Захарченко В. В.


Комментариев нет:

Отправить комментарий